Založ si blog

Aj „neviem čo chcem“ môže viesť k poznatku!

Ráno som sa zobudil, pozrel som sa von z okna a zamyslel som sa.

Zamyslel som sa kam môj život smeruje. Čo chcem v živote dosiahnuť.

Pozrel som sa dozadu, čo som už v živote dosiahol, na čo mám talent,

čo mi ide, čo ma baví.

 

Každý z nás už mal tú chvíľu, kedy sa pozrel do zrkadla a nevidel nič.

Žiadnu budúcnosť, v ktorej by sa videl, žiadnu minulosť, na ktorú by mohol byť hrdý,
ktorá by ho zahriala pri srdci. Žiadna radosť. Iba smútok a sebaľútosť.
Raz za čas sa nás zmocnia aj takéto emócie, emócie „opúšťania sa“.

Je to len skúška našej pevnej vôle, našej vytrvalosti.

 

V kľude som si sadol, zhasol svetlá, vypol všetky elektronické zariadenia.

Zhlboka som začal dýchať a sústrediť sa iba na nádych a výdych.

Potreboval som „vytriasť“ všetky myšlienky, ktoré mi behali hlavou.

Keď som cítil, že už by to bolo relatívne v poriadku, začal som si opäť

opakovať aké sú moje životné ciele, čo chcem dosiahnuť a hlavne, čo všetko
už mám. Že mám skvelých rodičov, ktorí mi dali život. Že mám skvelého súrodenca,

ktorý tu vždy pre mňa je. Že mám skvelých priateľov, ktorých mám vždy pri sebe.

Že som zdravý. Jednoducho mám všetko čo si od srdca môžem len priať.
Áno, je pekné mať materiálne veci, spríjemnia nám chvíle.

Ale na čom naozaj záleží, sú hodnoty, ktoré vyznávame.

A ľudské hodnoty sú nenahraditeľné. Nový telefón, nové topánky, nové auto,

sú to veci hodné chvíľkového emocionálneho uspokojenia, ale čo nás naozaj napĺňa,

čo nám vnáša plamienok do našej duše, za čo sa nám naozaj oplatí žiť,
sú tie emócie, ktoré môžeme zdieľať s ľuďmi okolo nás.

 

Vďaka tomu, že prežívame ťažké chvíle, si vieme uvedomiť čo skutočne máme
a na čom nám naozaj záleží. Ako sa vraví, všetko zlé je na niečo dobré,
len sa na to treba pozrieť z toho správneho uhla pohľadu.

„Ja chcem“ ťa do cieľa nedostane!

14.02.2015

Všetci to poznáme, všetci sme si tým prešli. „Od zajtra začnem chudnúť“, „od zajtra prestanem fajčiť“, „od zajtra budem lepším človekom“. Od zajtra to, od zajtra hento a od zajtra tamto. Ale zajtra si to povieme znova a deň na to opäť a budeme v začarovanom kruhu predsavzatí, ktoré si nikdy nezačneme plniť. Iba slabí ľudia hľadajú [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3116x
Priemerná čítanosť článkov: 1558x

Autor blogu

Kategórie