Založ si blog

„Ja chcem“ ťa do cieľa nedostane!

Všetci to poznáme, všetci sme si tým prešli. „Od zajtra začnem chudnúť“, „od zajtra prestanem fajčiť“, „od zajtra budem lepším človekom“. Od zajtra to, od zajtra hento a od zajtra tamto. Ale zajtra si to povieme znova a deň na to opäť a budeme v začarovanom kruhu predsavzatí, ktoré si nikdy nezačneme plniť.

Iba slabí ľudia hľadajú výhovorky. Skutočne silní ľudia hľadajú možnosti. A možnosť? Možnosť je práve teraz. Včerajšok nevrátime späť a zajtrajšok je neistý, ale dnešok a teda teraz… teraz môžeme, teraz sa treba chopiť príležitosti.
A keď už sa chopíme príležitosti, zmocní sa nás strach a obava, „čo ak to nevyjde, čo ak sa mi to nepodarí?“. Je tak ľahké povedať „ja to neviem, ja na to nemám“ a zmieriť sa s tým, na čom človek je. Ale viete čo? Je lepšie skúsiť a padnúť, ako neskúsiť vôbec. Pretože keď skúsime a padneme, skúsime znova a znova a znova až kým raz skúsime a nespadneme. Zatiaľ kým neskúsime, tak sme stále na tom istom, sme na ničom!

Je to všetko iba a len v nás. Ale, ako veľmi to chceme? Ak to chceme s poriadnym odhodlaním, sme dostatočne silní na to, aby sme odolali všetkým nástrahám, ktoré na nás číhajú a máme na to, aby sme sa zmocnili všetkých našich slabostí a premenili ich v našu osobnú zbraň, v našu silnú stránku.

Treba si stanoviť cieľ a prostriedky na jeho dosiahnutie. Treba si veriť a denno denne si opakovať prečo tú zmenu chceme. Áno, začiatky sú ťažké, ale keby neboli ťažké začiatky, nebol by celý zvyšok priebehu taký ľahký. Chce to zachovať chladnú hlavu a sústrediť sa na cieľ. Opakovanie je matka múdrosti a nevraví sa to nadarmo. Či už ide o vzdelávanie sa alebo zmenu k lepšiemu, treba si opakovať z akého dôvodu to robíme a aký je náš cieľ.

Chce to pevnú vôľu, sebazaprenie, odhodlanie, sebaprekonávanie a hlavne…, hlavne to chce vieru. Vieru v to, že to dokážeme!

Aj „neviem čo chcem“ môže viesť k poznatku!

20.03.2015

Ráno som sa zobudil, pozrel som sa von z okna a zamyslel som sa. Zamyslel som sa kam môj život smeruje. Čo chcem v živote dosiahnuť. Pozrel som sa dozadu, čo som už v živote dosiahol, na čo mám talent, čo mi ide, čo ma baví. Každý z nás už mal tú chvíľu, kedy sa pozrel do zrkadla a nevidel nič. Žiadnu budúcnosť, v ktorej by sa videl, žiadnu minulosť, na ktorú by [...]

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3108x
Priemerná čítanosť článkov: 1554x

Autor blogu

Kategórie